SP Bibice

Rodzinny wypad w Pieniny

W sobotę 30 września 2017r, odbyła się rodzinna wycieczka turystyczno- rekreacyjna w Pieniny .
Brali w niej udział uczniowie klasy 5a wraz z wychowawcą i rodzicami. Na wycieczkę zabraliśmy nie tylko naszych rodziców, ale też rodzeństwo ,a nawet jedną dzielną Babcię. Wycieczkę prowadził przewodnik górski – pan Mirek, który opowiadał nam o Pieninach, historii tego rejonu i ciekawostkach przyrodniczych. Naszą wycieczkę zaczęliśmy w Szczawnicy od wjazdu kolejką na Palenicę, a potem ruszyliśmy szlakiem do schroniska Pod Durbaszką, podziwiając po drodze piękne widoki, a że pogoda była wspaniała mogliśmy nacieszyć oczy skąpanymi w słońcu górami, lasami i polanami, wraz z pasącymi się jeszcze tu i ówdzie owieczkami. Jesień pomału też wchodzi na szlaki i zaczyna barwić lasy pięknymi kolorami. W  schronisku mieliśmy krótki odpoczynek i przerwę na posiłek a potem ruszyliśmy Wąwozem Homole do Jaworek. Trasa nie była łatwa , bo ślisko i błotniście, ale wszyscy sobie poradzili, a szczególne gratulacje należą się naszym najmłodszym piechurom, którzy dzielnie maszerowali z niewielką tylko pomocą Tatusiów, zwłaszcza przy przeprawie przez potoczki. Wracaliśmy w nastroju rywalizacji, bo nasz przewodnik w drodze powrotnej tradycyjnie przeprowadził rodzinny quiz, w którym trzeba było się wykazać wiedzą nie tylko na temat Pienin, ale także Beskidów i historii. Najlepsze Rodzinki w nagrodę otrzymały mapy turystyczne, zachęcające do następnych wypraw.
Humory nam dopisywały, naładowaliśmy „akumulatory” przed nadchodzącą jesienią, a przede wszystkim mieliśmy okazję rodzinnie  spędzić  wolny czas w aktywny sposób, podziwiając przy tym piękno naszych gór.